چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟

چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟

یکی از سخت ترین کارها انتخاب جواهرات مناسب و ست کردن آن با لباس شماست. و سخت تر از آن این است که بدانید چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟ همان طور که می دانید هر نوع لباسی با جواهرات مربوط به خود ست می شود و نمی توانید هر جواهری را با هر لباسی باهم استفاده کنید و زیبا نیز به نظر برسند. علاوه بر نوع لباس فرم صورت نیز از جمله عوامل تعیین کننده در نوع گوشواره است. در این مقاله با ما همراه باشید تا مبحث لباس و فرم صورت را با نوع گوشواره بیان کنیم.

 

چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟

انتخاب گوشواره براساس فرم صورت

فرم صورت در انتخاب گوشواره بسیار مهم است. یک قانونی که در انتخاب گوشواره براساس فرم صورت وجود دارد این است که گوشواره باید تنها یک چهارم از صورت شما را در بر گیرد. به طور مثال خانم هایی که اندامی ریز و صورت کوچک دارند، نباید از گوشواره های بزرگ یا حلقه ای استفاده کنند. در بهترین حالت اندازه گوشواره باید تا سطح فک برسد و بلندتر از آن مناسب نیست. اگر صورت کشیده ای دارید بهتر است از گوشواره های چراغی و مدل های حلقه ای بزرگ آویز تودرتو استفاده کنید این گوشواره ها می تواند برای شما مفید باشد همچنین گوشواره های دکمه ای یا میخی نیز برای شما مناسب است.

اما اگر صورتتان گرد و چاق باشد مدل های بزرگ و گرد گوشواره برای شما به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. زیرا باعث چاق تر نشان دادن صورت شما می شود. اگر فرم صورتتان به گونه ای است که کمی چین دارد و به حالت آویزان درآمده، مدل دکمه های حلقه ای و دکمه ای مناسب شماست. در صورتی که گردن شما کوتاه تر باشد مدل گوشواره های آویز بلند مناسب نیست زیرا باعث می شود گردن شما کوتاه تر به نظر آید.

گوشواره مناسب برای صورت لاغر

اگر قصد دارید گوشواره ای متناسب با فرم صورت خود خریداری نمایید، لازم است برای انتخاب آن نکات مهمی را که در ادامه بیان می کنیم، در نظر داشته باشید.

فرم صورت خود را تشخیص دهید.

آیا صورت شما گرد، بیضی، قلبی، مربعی، مثلثی یا مستطیلی است؟ گوشواره ای را انتخاب کنید که با فرم صورت شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر صورت شما گرد است، از گوشواره های بلند و اشکی استفاده کنید تا صورت شما کشیده تر به نظر برسد. اگر صورت شما قلبی است، از گوشواره های مثلثی معکوس استفاده کنید تا تعادل بصری در صورت شما ایجاد کنید.

رنگ پوست و مو خود را در نظر بگیرید.

اگر پوست شما سفید است، از رنگ های سرد مانند آبی، بنفش، سبز و خاکستری استفاده کنید. اگر پوست شما زرد است، از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و طلایی استفاده کنید. اگر پوست شما قهوه ای است، از رنگ های روشن و درخشان مانند سفید، صورتی، فیروزه ای و نقره ای استفاده کنید. همچنین رنگ موی خود را با رنگ گوشواره هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر مو شما سیاه است، از گوشواره های نقره ای یا سفید استفاده کنید تا باعث درخشش موی شما شود.

بهترین مدل گوشواره براساس رنگ پوست صورت

رنگ پوست صورت یکی از عوامل مهم در انتخاب گوشواره است. برای اینکه گوشواره با رنگ پوست شما هماهنگ باشد، باید به دو نکته توجه کنید:

رنگ زمینه پوست

رنگ زمینه پوست شما می تواند سرد، گرم یا متعادل باشد. رنگ زمینه پوست را می توانید با نگاه کردن به رگ های دست خود تشخیص دهید. اگر رگ های شما آبی یا بنفش باشند، یعنی رنگ زمینه پوست شما سرد است. اگر رگ های شما سبز یا زرد باشند، یعنی رنگ زمینه پوست شما گرم است. اگر رگ های شما نه آبی و نه سبز باشند، یعنی رنگ زمینه پوست شما متعادل است.

 

چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟

تیرگی و روشنی پوست

تیرگی و روشنی پوست شما می تواند از خیلی روشن تا خیلی تیره باشد. تیرگی و روشنی پوست را می توانید با نگاه کردن به سایه ای که صورت شما در نور طبیعی میاندازد تشخیص دهید. اگر سایه صورت شما خیلی تیره باشد، یعنی پوست شما خیلی تیره است. اگر سایه صورت شما خیلی روشن باشد، یعنی پوست شما خیلی روشن است. اگر سایه صورت شما نسبتاً متعادل باشد، یعنی پوست شما متعادل است.

انتخاب گوشواره براساس استخوان بندی صورت

صورت انسان براساس استخوان بندی به سه دسته ریز، درشت و متوسط تقسیم می شود که هر یک گوشواره ای مناسب خود را دارد.

استخوان بندی ریز

برای صورت هایی با استخوان بندی ریز بهتر است از گوشواره هایی استفاده شود که نازک و ظریف همچنین زاویه دار و تخت باشد.

استخوان بندی متوسط

کسانی که استخوان بندی صورتشان متوسط است، باید در اندازه متوسط و وزنی متوسط گوشواره انتخاب کنند.

استخوان بندی درشت

اگر استخوان بندی صورت شما درشت است بهتر است از گوشواره هایی استفاده کنید که ضخیم و بزرگتر هستند. تا تعادل در صورت شما برقرار باشد.

ست کردن گوشواره با لباس

ست کردن لباس با گوشواره نیز مسئله مهم دیگری است که اغلب خانم ها به آن اهمیت زیادی می دهند. به طور مثال گوشواره های سیاه را نمی توان با لباس های تیره گذاشت چون باعث می شود تو ذوق بخورد. در این شرایط باید از گوشواره های رنگی استفاده کنید.

اگر لباس اسپرت پوشیده ‌اید باید به سراغ گوشواره هایی  بروید که یک یا دو درجه از لباس‌ های شما روشن ‌تر باشند. همچنین اگر لباس شما رنگی باشد، از گوشواره‌ هایی با رنگ خنثی استفاده کنید.

 

چه گوشواره ای برای صورت و لباس شما مناسب است؟

گوشواره مناسب با مدل موی شما

نه تنها لباس و فرم صورت بلکه مدل موی شما نیز در انتخاب نوع گوشواره تان حائز اهمیت است. یعنی باید براساس مدل مویی که دارید، اقدام به خرید گوشواره کنید. برای این کار لازم است جلوی آینه ایستاده و کمی از دور و با چشم‌ های خمار به چهره‌ی تار و مبهم خود نگاه کنید. به این صورت سایه ای از فرم هندسی صورت و موهای خود به صورت ترکیبی به دست می آورید. اگر مدل موی شما مصری است، و صورتی کشیده دارید، حالت صورت شما به شکل مربعی است. و باید براساس شکل هندسی مربع اقدام به انتخاب گوشواره کنید. البته فرامو نکنید مدل موهای کوتاه برای انتخاب طیف وسیعی از گوشواره مناسب است. یعنی هر چه مدل مویتان کوتاه تر باشد، دست شما در انتخاب نوع گوشواره بازتر خواهد بود. با یک مدل موی بسیار کوتاه، حتی یک گوشواره ریز و ظریف نیز شانس خودنمایی و درخشیدن قابل ‌توجهی دارد. اگر مدل موی شما به فرم‌ های مردانه و کوتاه شبیه است، گوشواره ‌های میخی و تک نگین را امتحان کنید. اگر به دنبال گوشواره‌های پرکارتری هستید، نمونه‌هایی از آویزهایی با نگین مربعی یا مستطیلی از سنگ‌های قیمتی را امتحان کنید و رنگ سنگ ‌ها را با لباس یا رنگ چشم یا موهای خود ست کنید.

همچنین با داشتن مدل موی کوتاه می توانید در مراسمات مختلف از گوشواره های بلند و آبشاری نیز استفاده نمایید. و برای کسانی که به استایل شلوغ علاقه دارند، ایده ای هیجان انگیز است.  بنابراین می توان گفت که هر چه موی شما کوتاه تر باشد، قدرت مانور بیشتری برای اکسسوری و حتی آرایش چهره به شما می ‌دهد و در این مورد، انواع گوشواره میخی را می ‌توانید در اولویت قرار دهید.

 

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *