راهنمای خرید طلا

راهنمای خرید طلا

همان طور که می‌دانید طلا از مهم‌ترین و گران‌بهاترین فلزات موجود در جهان می‌باشد، اهمیت زیاد این عنصر فلزی از لحاظ بازرگانی و اقتصادی باعث می‌شود که افراد زیادی برای سرمایه‌ گذاری از آن استفاده کنند، همچنین علاقه همیشگی بانوان به زیورآلات و جواهرات از جنس طلا از دلایل دیگر تمایل افراد به خرید این عنصر گران بها می‌باشد، بنابراین با توجه به کاربرد زیاد این فلز و اهمیت آن لازم است که هنگام خرید آن یک سری نکات رعایت شود، تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید، در ادامه به مهم‌ترین  نکات راهنمای خرید طلا اشاره خواهیم کرد.

راهنمای خرید طلا

عیار طلا

هرچقدر عیار طلا بیشتر باشد آن طلا با ارزش‌تر و گران‌بهاتر نیز خواهد بود، با ارزش‌ترین طلا از نظر عیار، طلای ۲۴ عیار می‌باشد، زیرا طلای خام است، البته طلای ۲۴ عیار معمولاً برای زیور آلات استفاده نمی‌شود و مناسب نمی‌باشد، طلا و جواهرات ساخته شده در ایران معمولاً عیار ۱۸ دارند، بنابراین دقت داشته باشید که گول طلای ۲۴ عیار را نخورید، زیرا این نوع طلا در ایران فقط به صورت شمش ساخته می‌شود و چون ساختار نرمی دارد برای زیور آلات به کار برده نمی‌شود.

خرید طلای دست دوم

یکی از موارد دیگری که در هنگام خرید طلا باید به آن توجه داشته باشید خرید طلای دست دوم می‌باشد، خرید طلای دست دوم که بازار آن با توجه به افزایش زیاد قیمت طلا چند وقتی است که رونق بیشتری گرفته است، برای کسانی مناسب می‌باشد که می‌خواهند با خرید طلا سرمایه گذاری برای آینده انجام دهند، زیرا طلای دست دوم اجرت ساخت ندارد و در هنگام خرید و فروش ضرری از این بابت نخواهد داشت، تشخیص طلای دست دوم معمولاً کار ساده‌ای نیست اما با دقت کردن در شکل ظاهری طلا می‌توانید تاحدودی به دست دوم بودن یا نبودن آن طلا پی‌ببرید.

تشخیص طلا از نقره و پلاتین

گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که طلا فروشان طلای تقلبی به خریداران ارائه کنند و یا به جای زیور آلات از جنس طلا زیورآلات از جنس نقره و پلاتین ارائه دهند، تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار بسیار ساده‌ای است کافی است این نکته را بدانید که معمولاً بر روی طلاها حرف انگلیسی K به همراه شماره عیار وجود دارد و نقره‌ها را با علامت بیضی مهر می‌کنند و پلاتین هم با حروف pt نمایش داده می‌شود.

خرید طلا برای پس انداز

اگر قصد خرید طلا برای پس انداز را دارید، باید بگوییم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری را انتخاب کرده اید. اما برای سرمایه گذاری طلا لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا دچار اشتباه نشوید.

طلای دست دوم بخرید

بهتر است برای سرمایه گذاری طلای دست دوم بخرید. زیرا در خرید طلای دست دوم هزینه ای بابت اجرت ساخت پرداخت نمی کنید. در حقیقت اجرت ساخت مبلغی است که به عنوان دستمزد ساخت طلا به سازنده ان پرداخت می کنید. در خرید طلای دست دوم به جهت اینکه قبلا یک بار هزینه دستمزد سازنده پرداخت شده استف دیگر خریدار هزینه ای بابت اجرت ساخت پرداخت نمی کند.

سکه بخرید

بهتر است به جای طلا سکه خریداری نمایید. البته اگر قصد استفاده از طلا را ندارید. سکه هیچ گونه اجرت ساختی ندارد و با کمترین ضرر به فروش می رسد.

طلاهای نگین دار نخرید

وجود نگین و سنگ بر روی قطعه طلا باعث افزایش قیمت آن می شود. اما در هنگامی که قصد فروش طلا را داریدف وزن سنگ و نگین از طلا حذف می شود. بنابراین پیشنهاد می شود برای سرمایه گذاری در طلا از خرید مدل های نگین دار پرهیز کنید.

 

راهنمای خرید طلا

چگونه فریب کلاهبرداران را نخوریم؟

در نظر داشتن موارد زیر می تواند تا حد زیادی از کلاه برداری و فریب خوردن شما جلوگیری کند:

از طلافروشی های معتبر و مطمئن اقدام به خرید طلا نمایید.

از قیمت روز طلا مطلع باشید. به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت طلا در ایران بهتر است که در هنگام خرید از قیمت روز طلا آگاه باشید تا هنگام خرید با اطلاع کامل از قیمت به طلافروشی بروید.

حتما از طلافروش بخواهید که فاکتور خرید طلا را با ذکر تمامی جزئیات و مشخصات به شما بدهد. صدور فاکتور خرید معتبر و دارای سربرگ مربوط به طلا فروش که در آن، جزئیات و مشخصات طلای خریداری شده و خریدار درج شده باشد، از اعتبار و تجربه بالای طلافروشی است.

عیار طلا را در نظر بگیرید. عیار طلا نیز در قیمت طلا تاثیر گذار است اما متاسفانه بسیاری از افراد درباره آن اطلاعاتی ندارند. یا به آن توجه چندانی نمی کنند.

بهتر است برای خرید طلاهای نگین دار و دارای سنگ قیمتی از یک فرد اشنا و کاربلد کمک بگیرید. البته برخی از سنگ ها و نگین های قیمتی شناسنامه دارند و با مشاهده آن تا حدودی از کلاهبرداری و مواجه شدن با خرید طلا و سنگ قیمتی تقلبی جلوگیری می شود.

سخن پایانی

به طور کلی توصیه می‌شود در هنگام خرید طلا از طلافروشی‌های معتبر خرید خود را انجام دهید و در صورتی که قصد خرید طلا به صورت اینترنتی دارید حتما از سایت‌های معتبر محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

  • ادمین - گالری حسینی
  • فروردین 8, 1400
  • 6 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!