فرق طلای ۱۸ عیار با ۲۴ عیار چیست؟

فرق طلای ۱۸ عیار با ۲۴ عیار چیست؟

طلا یک عنصر فلزی است که در جدول عناصر، نشان شیمیایی آن  AUمی‌باشد و عدد اتمی آن برابر با ۷۹ می باشد. این فلز در بین سنگ‌ها به صورت تکه یافت می‌شود و کاملا خالص است. فرق طلای ۱۸ عیار با ۲۴ عیار چیست؟

 

فرق طلای ۱۸ عیار با ۲۴ عیار چیست؟

از جمله گران قیمت ترین فلز موجود بر روی کره زمین طلا به حساب می‌آید که علاوه بر جواهر سازی در صنعت و الکترونیک از آن استفاده می‌شود.

همینطور ارزش طلاها در همه کشورها یکسان نیست مثلاً ارزش طلا در ایران ۱۸ عیار و در عربستان ۲۱ عیار می باشد. این بدان معنی است که برای ارزش گذاری روی طلا در این کشور از عیار ۲1 استفاده می‌شود.

اغلب فلز طلا را به صورت آلیاژ به همراه سایر فلزات استفاده می کنند. از جمله این فلزها می‌توان به پالادیوم، مس، نقره و غیره اشاره کرد. عیار طلا بستگی به آن دارد که در آلیاژ آن از چه مقدار فلزات دیگر استفاده شده باشد.

طلای24 عیار

عیار تمام طلا، ۲۴ است و این عدد نشان می‌دهد که آلیاژ طلا خالص می‌باشد و هیچگونه آلیاژ و هیچگونه فلزی در آلیاژ آن ترکیب نشده است. اگر عیار طلا بالاتر باشد شکل آن نرم تر خواهد بود در نتیجه برای آنکه استقامت آن بالا رود و استحکام بیشتری داشته باشد آن را با آلیاژهای دیگر نیز ترکیب می‌کنند.

معمولاً از طلای ۲۴ عیار در جواهرات و صنایع استفاده می شود. این عیار زرد و درخشنده است و نسبت به ۱۸ عیار استحکام کمتری دارد.

 طلای ۱۸ عیار

معمولاً در آلیاژ آن از ترکیب مس و نیکل استفاده می‌شود. این ترکیب ۷۵ درصد طلا و مابقی را فلزات دیگر شامل می‌شود. همینطور طلای ۱۸ عیار معمولاً ترکیبی از فلزاتی مانند نیکل و پلاتین است که 25 درصد فقط در این آلیاژ استفاده می‌شود. و مابقی طلای خالص است.

طلای ۱۸ عیار بسیار مقاوم است و تمام ویژگی‌های طلای ۲۴ عیار مانند درخشندگی نرمی و شکل پذیر بودن را نیز دارد. به طور کلی هدف از استفاده از طلا برای افراد اغلب برای جنبه زینتی آن می‌باشد در نتیجه فرقی نمی‌کند که از طلای ۱۸ عیار استفاده شود و یا طلای ۲۴ عیار.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

  • ادمین - گالری حسینی
  • خرداد 10, 1400
  • 6 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!