دردسرهای خریدوفروش طلاهای نگین دار

دردسرهای خریدوفروش طلاهای نگین دار

چرا می گویند طلاهای نگین دار نخریم؟ خرید و فروش طلاهای نگین دار چه دردسرهایی دارد؟ خرید و فروش جواهرات و طلا از جمله خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستان های بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند. توصیه ما به شما این است اگر طلا را به چشم سرمایه می بینید و یا طلا می خرید تا هنگام گران شدن آن را بفروشید و با پول آن خانه یا اتومبیل بهتری بخرید، هرگز سمت طلاهای نگین دار نروید. چون با فروش آن بسیار ضرر خواهید کرد. در این مقاله به مبحث طلاهای نگین دار و دردسرهای خریدوفروش طلاهای نگین دار می پردازیم.

 

دردسرهای خریدوفروش طلاهای نگین دار

دردسرهای خریدوفروش طلاهای نگین دار

طلاهای نگین دار

جواهراتی که روی آن نگین کار شده است، بیشتر نزد افراد زیبایی دارد. و چشم گیرتر است. نگین باعث درخشندگی و جلای طلا می شود. بسیاری از شما ممکن است هنگامی که به طلافروشی می روید و زرق و برق های طلاهای نگین دار را می بینید، مسر برای خرید آن می شوید. اما آیا می دانید هنگام فروش چه ضرری را متحمل می شوید؟ هنگام خرید نگین همراه با طلا وزن می شود. اما هنگام فروش وزن نگین از طلا شما کم می شود. و با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که حسابی ضرر خواهید کرد.

دلایل ضرر ناشی از طلای نگین دار

کامزد طلاهای نگین دار بالاست.

طلاهای نگین دار اجرت بالایی دارند. چرا که طراحی و ساخت نگین و سوار کردن آن بر روی طلا کاری بسیار سخت است. که همین علت باعث می شود اجرت آن نیز بالا باشد.

وزن کردن نگین هنگام خرید طلای نگین دار

هنگامی که طلای نگین دار خریداری می کنید، وزن نگین ها روی طلا حساب می شود. حتی اگر نگین ها ارزشی نداشته باشند. در حقیقت شما مزد اجرت ساخت نگین را می پردازید. البته این یک قانون جهانی است. و نمی توان به آن خرده گرفت.

کم کردن وزن نگین ها در هنگام فروش

اگر به دلایل مختلف مجبور به فروش طلا شدید، نگینی که روی طلای شما قرار دارد، از وزن آن کم می شود. دقیقا برعکس زمانی که طلا می خرید. البته توجه داشته باشید این روش خرید و فروش طلاهای نگین دار توسط زرگران و طلافروشان در تمام دنیا همین است و اتحادیه های طلا آن را تایید کرده اند.

افتادن یا گم شدن نگین های طلا

در هنگام فعالیت های روزانه ممکن است نگین از روی طلا بیفتد و گم شود. که در این صورت پیدا کردن مشابه آن نگین بسیار سخت است. وهمین دلیل به تنهایی کافیست تا از ارزش و زیبایی قطعه طلایمان کاسته شود.

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!