طلای بدون کارمزد

طلای بدون کارمزد

وقتی شما یک قطعه طلا خریداری می کنید علاوه بر ارزش طلا که شامل وزن و عیار خود طلاست باید هزینه کارمزد آن هم پرداخت کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کارمزد چیست و چرا باید در قبال آن هزینه متقبل شوید ؟ درواقع شما دارید دستمزد کسانی که رو قطعه طلا خام کار می کنند . و در قالب طلا مورد پسند شما می سازند می پردازید .اجرت یا کارمزد بسیار متنوع است در واقع از قانون خاصی پیروی نمی کند. کارهایی که جدید تر هستند کارمزد بیشتری نسبت به طلاهای قدیمی دارند . در این مقاله به طلای بدون کارمـزد میپردازیم.

 

 

طلای بدون کارمزد

کارمزد طلا

امروزه ماشین آلاتی مانند CNC و ربات‌ها، جای انسان‌ها را گرفته ‌اند کارمزد یا اجرت طلاهایی که با این دستگاه ساخته می شوند کمتر است .

در جواهرسازی هایی که با سنگ های قیمتی سر و کار دارند، چون احتمال دارد سنگ بشکند کارمزد بالاتری می گیرند .

باید بدانید که کارمزد طلا گرمی حساب می شود به طور مثال کارمزد هر گرم طلا پنجاه هزار تومان می باشد.

در بین طلا فروشان برای قیمت کلی یه تکه طلا یک فرمولی وجود دارد که اینگونه محاسبه می شود.

۹ درصدمالیات + ۷ درصد سود مغازه‌دار + (وزن کل طلا×(قیمت یک گرم طلا + اجرت ساخت یک گرم طلا)

شاید طبق این فرمول کارمزد طلا در طلاهایی با وزن پایین مثل دو سه گرم به چشم نیاید اما وقتی قصد خرید طلاهایی با وزن ۴۰ تا ۵۰ گرم داشته باشید طبق این فرمول قطعاً قیمت کارمزد ساخت این سرویس قابل چشم پوشی نیست .

طلای بدون کارمزد

خب شاید برایتان سوال پیش بیاید طلا بدون کارمزد وجود دارد ؟

بعضی از طلاهایی که در طلا فروشی ها وجود دارند. کارمـزد ساخت کمی دارند، بعضی از طلا جات به خاطر اینکه برای ساخت آن از دقت زیادی استفاده نشده است. وبا دستگاه های مخصوص آن را می سازند کارمـزد ناچیزی دارند. و معمولا کارگاه های جواهر سازی یک نمونه طلا را به صورت عمده می فروشد کارمـزد آن طلا نسبت به طلاهایی که با دقت و ظرافت فراوان ساخته شده اند ناچیز یا صفر می باشد.

بعضی اوقات یک طلا فروش برای تغییر دکوراسیون ویترین خود می خواهد. طلاهای قدیمی را زودتر به فروش برساند به خاطر همین طلاهای قدیمی خود را بدون کارمـزد به فروش می رساند .

بعضی از افراد فکر می کنند طلای بدون کارمـزد به این معنی است که آن طلا دست دوم است، اما طلا دست دوم با طلا بدون کارمـزد دوتا مقوله جدا ازهم هستند.

نکات مهم در هنگام خرید طلای بدون کارمزد 

خرید طلای بدون کارمزد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که در هنگام خرید این محصول باید به یک سری نکات کلیدی توجه فرمایید. موارد زیر جزء نکات حائز اهمیت برای خرید طلای بدون کارمزد محسوب می شوند.

در هنگام خرید طلای بدون کارمزد بهتر است از مکان های معتبر اقدام به خرید نمایید، زیرا به دلیل کلاهبرداری های زیاد ممکن است طلای تقلبی به شما تحمیل شود. بنابراین برای خرید طلای بدون کارمزد از طلا فروشی های معتبر اقدام کنید.

زمانی که طلای بدون کارمزد را خریداری کرده اید حواستان به کد نوشته شده بر روی طلا و فاکتور آن باشد. کد نوشته شده در فاکتور کد عیار طلای شما است که باید نسبت به این موضوع دقت فرمایید.

در هنگام خرید طلای بدون کارمزد حتما از روش های تشخیص طلای اصل از بدل استفاده نمایید، زیرا با این روش می توانید از اصل بودن طلای خود اطمینان خاطر حاصل کنید.

همچنین قبل از اینکه اقدام به خرید طلا نمایید شناخت درستی از عیارهای طلا به دست آورید تا از این طریق بتوانید از عیار قطعه طلای خود مطمئن گردید.

در هنگام خرید این گونه از طلاها حواستان باشد به هیچ عنوان خرید بدون فاکتور انجام ندهید و همچنین از فروشنده بخواهید محاسبات دقیق را در فاکتور برای شما ذکر کند.

در مواقعی که قصد خرید طلای بدون کارمزد را دارید، حتما از اصالت کالا مطمئن شوید. زیرا ممکن است طلا آبکاری شده باشد.

برای خرید این نوع طلا بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا با خیلی آسوده بتوانید طلای بدون کارمزد دلخواه خود را خریداری کنید.

 

طلای بدون کارمزد

خرید طلای بدون کارمزد چه مزایایی دارد؟ 

خرید طلای بدون کارمزد از مزایای زیادی برخوردار است. موارد زیر نمونه هایی از مزایای طلای بدون کارمزد هستند.

  • معمولا طلاهای که کارمزد نداشته باشند 15 درصد پول کمتری برای خرید نسبت به طلاهای دیگر دارند.
  • خرید طلاهای بدون کارمزد یک سرمایه گذاری بسیار خوب و فوق العاده محسوب می شود که در آینده با فروش آنها می توانید سود بسیار زیادی کنید.
  • طلاهای بدون کارمزد از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. از این رو با هزینه ای بسیار کم می توانید از این نوع طلاها خریداری نمایید.
  • طلاهای بدون کارمزد علاوه بر اینکه به عنوان سرمایه گذاری خریداری می شوند، می توانند به دلیل زینتی بودن قابل استفاده گردند.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 13 =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!