مشاوره خرید سکه طلا

مشاوره خرید سکه طلا

در این مقاله مبحث مشاوره خرید سکه طلا را بیان می کنیم. اگر هدف شما از خرید طلا صرفا سرمایه گذاری است، پیشنهاد می کنیم سکه طلا بخرید. البته این به معنای متفاوت بودن ارزش سکه و طلا نیست. چرا که هر دو ارزش مالی یکسانی دارند، اما در زمانی که سکه را بفروشید، سود بیشتری به دست می آورید. زیرا هزینه تولیدی برای سکه وجود ندارد، اما اگر بخواهید جواهرات خود را بفروشید، مبلغ آن از هزینه تولید کسر می شود. به طور کلی میانگین بازدهی که از خرید و فروش سکه طلابه دست می آید،۲۰ تا ۳۰ درصد در یک سال می باشد.

 

مشاوره خرید سکه طلا

نکات مهم هنگام خرید سکه طلا

در صورتی که قصد خرید سکه طلا را به نیت سرمایه گذاری دارید، بهتر است مراقب باشید تا سرمایه تان به هدر نرود. بنابراین نکات مهمی را در زمان خرید سکه طلا باید در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • قبل از خرید حتما از منابع مختلفی قیمت سکه را جویا شوید. ممکن است برخی از فروشنده ها از عدم آگاهی خریدار سوء استفاده کنند و سکه را با قیمت بالاتری بفروشند.
  • توصیه می کنیم که سکه ضرب شده را از سال ۸۶ به بعد خریداری نمایید. چرا که بازار این نوع سکه ها رونق بیشتری دارد و راحت تر به فروش می رسند.
  • حتماً از مراکزی که مجوز فروش سکه دارند، اقدام به خرید نمایید.
  • توجه داشته باشید که سکه خریداری شده باید وکیوم و دارای برچسب هولوگرام باشد. در صورتی که این برچسب را نداشته باشد، نمی‌ توانید اصل یا تقلبی بودن سکه را تشخیص دهید.
  • از آنجایی که برای سکه فاکتور صادر نمی شود، مشخصات روی وکیوم سکه باید با مشخصات مرکزی که از آنجا خریداری می کنید یکی باشد.
  • سکه های تاریخی از جمله سکه های پهلوی برای سرمایه گذاری مناسب نیستند. چرا که بیشتر جنبه کلکسیونی دارند و خرید و فروش آنها بسیار سخت انجام می شود.
  • بهتر است سکه بانکی خریداری نمایید. سکه بانکی در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب می شود و روی وکیوم آن جمله سکه بانکی تضمین شده نوشته است.

برای سرمایه گذاری طلا بخریم یا سکه؟

قطعاً اولین پرسشی که در حین سرمایه گذاری  ی شما ایجاد می‌شود و ذهنتان را به خود درگیر می‌کند این است که سرمایه گذاری با طلا بهتر است یا سکه؟

در صورتی که نیت شما از خرید طلا صرفاً سرمایه گذاری باشد، پیشنهاد ما سکه است. همانگونه که می دانید در هنگام خرید طلا مبلغی به نام اجرت و دستمزد از شما گرفته می شود. اما سکه اجرت ندارد و هنگام فروش نیز پول اجرت از آن کم نمی شود.

 مزایای سرمایه گذاری در طلا

سرمایه گذاری در طلا یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین روش ‌های سرمایه گذاری است. طلا به عنوان یکی از ارزشمندترین فلزات جهان شناخته شده و همواره به عنوان محصولی باارزش در بازار سرمایه و بورس تجارت شده است. برخلاف دیگر دارایی‌ ها، طلا به دلیل ویژگی‌ های خاصی که دارد، مانند مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت انتقال و انبار کردن بالا، قابلیت تبدیل به پول نقد و… طرفداران زیادی دارد.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در طلا، داشتن خصوصیات رفاهی و پایداری است. در برخی شرایط اقتصادی، سرمایه گذاری در طلا می ‌تواند به عنوان یک راه حل برای حفظ ارزش سرمایه باشد. همچنین، طلا به عنوان یکی از محصولات با بازدهی بالا در دوران تورم، به عنوان یک ابزار مقابله با افزایش قیمت ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین، سرمایه گذاری در طلا به عنوان یک ابزار محافظت از سرمایه در برابر نوسانات بازار سرمایه شناخته می شود.

با این حال، سرمایه گذاری در طلا با برخی خطرات نیز همراه است. برخی از خطرات شامل نوسانات قیمت طلا، تعطیلی بازار طلا، جریانات دزدی و مشکلات مربوط به انبارداری و نگهداری طلا هستند. بنابراین، پیش از سرمایه گذاری در طلا باید بازدهی، خطرات و هزینه های مربوط به خرید و نگهداری طلا را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گیری کنید که آیا سرمایه گذاری در طلا مناسب برای شماست یا خیر.

آیا سرمایه گذاری در سکه برای شخصی با درآمد کم مناسب است؟

سرمایه گذاری در سکه ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد، به خصوص افراد با درآمد کم. دلیل این امر این است که خرید سکه نیاز به سرمایه اولیه دارد و نرخ سودآوری آن پایین است. علاوه بر این، نگهداری و حفظ طلا نیز هزینه های اضافی را به دنبال دارد، از جمله هزینه های انبارداری و نگهداری طلا.

 

مشاوره خرید سکه طلا

بنابراین، اگر شخص با درآمد کم به دنبال سرمایه گذاری در بازار سرمایه است، ممکن است بهتر باشد ابتدا به دنبال روش‌های دیگر سرمایه گذاری با ریسک کمتر بگردد، مانند سپرده ‌های بانکی، صندوق ‌های سرمایه‌گذاری و… همچنین، اگر شخص تصمیم به سرمایه گذاری در طلا گرفته است، بهتر است که با دانش کافی و با مشاوره از راهنمایان مالی و بورس آشنا شود تا از ریسک ‌های مربوط به سرمایه گذاری در طلا مطلع شود و تصمیمات بهتری را برای سرمایه گذاری خود اتخاذ کند. البته از آنجایی که طلا از قدیم الایام به عنوان یک سرمایه گذاری سودمند، شناخته می شود، با استفاده از مشاوره خرید سکه طلا تا حد زیادی می توانید یک سرمایه گذاری ارزشمند در این خصوص داشته باشید.

 

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!