سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

اگر قصد خرید انگشتر یا حلقه ازدواج برای کسی را دارید، و می خواهید طرف مقابل را سوپرایز کنید حتما برایتان سوال شده که سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟ اگر انگشتر را سفارش داده باشید که حتما نیاز است سایز انگشتر را نیز بدهید. یک راه این است که با کسی که می خواهید برایش انگشتر بخرید به طلافروشی بروید و سایز انگشتر را طلافروش به شما بدهد. یا راه های دیگری که در این نوشته ارائه می شود را انجام دهید. در این مقاله روش های فهمیدن سایز انگشتر را به شما عزیزان توضیح می دهیم.

 

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

نشخیص سایز انگشتر

اندازه گیری با نخ

در این روش یک نخ را به دور دست خود بپیچید و اندازه آن را یادداشت کنید. با دادن این اندازه به طلافروش می توانید انگشتری مطابق با سایز دست خود خریداری نمایید.

چارت دایره ای

چارت های دایره ای تعدادی دایره با اندازه های مختلف دارند که در سایت های طلافروشی، گوگل و اینستاگرام به راحتی در دسترس است. این چارت ها را می توانید پرینت بگیرید و برش بزنید در دستان خود قرار دهید. و هرکدام که مناسب شما بود را انتخاب نمایید.

اندازه گیری با کاغذ

در روش اندازه گیری کاغذ نیز مانند روش اندازه گیری سایز انگشتر با نخ، انگشت خود را اندازه گیری می کنید به این صورت که کاغذ را دور دست خود قرار می دهید و با یک خط کش آن را اندازه می گیرید در این صورت سایز انگشت خود را  پیدا می کنید.

مراجعه به طلا فروشی

بهترین و آسان ترین روش برای پیدا کردن سایز انگشتر مراجعه به یک طلافروشی معتبر و کاربلد است مرکز طلافروشی متخصصان با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند می توانند انگشت شما را به صورت دقیق اندازه گیری نمایند.

نکات مهم برای اندازه گیری سایز انگشت

با یک بار اندازه گیری انگشتر را سفارش ندهید. بلکه باید بارها این کار را انجام دهید تا به صورت دقیق از اندازه آن مطمئن شوید.

اگر بین دو انگشتر شک داشتید، سایز بزرگتر را انتخاب کنید. زیرا بزرگتر کردن انگشتر به سهولت امکان ندارد اما کوچکتر کردن انگشتر ممکن است.

همان دستی را که می خواهید انگشتر قرار دهید اندازه گیری کنید. یعنی اگر قرار است انگشتر را در انگشت چهارم دست چپ قرار دهید همان انگشت را اندازه بگیرید. انگشت چهارم دست چپ با انگشت چهارم دست راست در اندازه و سایز متفاوت است.

سعی کنید سایز انگشت خود را در بعد ازظهر اندازه گیری کنید. در هنگام صبح یا زمانی که دستتان سرد است، اقدام به اندازه گیری نکنید. زیرا در این شرایط فشار خون کم است و سایز انگشت کوچکتر از اندازه اصلی آن است.

همان بند از انگشت را اندازه بگیرید که انگشتر قرار است در آن جای بگیرید. مثلا اگر می خواهید انگشتر را در بند سوم قرار دهید بند دوم انگشت را اندازه گیری نکنید.

انگشترهایی که وارداتی هستند و در خارج از ایران ساخته می شوند سایز متفاوتی نسبت به سایزهای استاندارد ایرانی دارند. بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام خرید انگشترهای خارجی به اندازه گیری دست خود اکتفا نکنید.

روش خرید انگشتر

به صورت کلی انگشتر را می توانید به دو روش خریداری نمایید اول همان روش سنتی است که از گذشته وجود داشته مراجعه به طلافروشی و خرید طلای موردنظر است. در این روش به جهت اینکه انگشتر را  روی دست امتحان می کنید سایز آن به طور دقیق مشخص است. هر مدل سلیقه ای را که بخواهید می توانید خریداری نمایید.

اما امروزه با توجه به مشکلات شهرنشینی و دردسرهای رفتن به طلافروشی و و شلوغی شهر و …  بسیاری از افراد ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند برای خرید انگشتر تنها مسئله ای که ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شده به راحتی می توانید سایز انگشت خود را بدانید و مطابق با آن محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

گالری طلای حسینی یکی از بهترین و معتبرترین سایت های فروش طلا و جواهر را دارد که تنوع بالای آن توانسته رضایت حداکثری مشتریان را به خود جلب کند.

 

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

انواع سایزهای استاندارد برای انگشتر

انواع انگشتر در حالت های زنانه و مردانه موجود است. در صورتی که ظاهر آن اسپرت باشد، از طریق سایز آن می توان زنانه یا مردانه بودن انگشتر را تشخیص داد. انگشترهای زنانه در سایزهای مختلفی از شماره ۳ تا ۹ تولید می شوند و معمولاً سایزهای ۵ تا ۷ فروش بیشتری دارند و سایز 6 رایج ترین سایز انگشتر برای خانم ها محسوب می شود.

انگشترهای مردانه در سایزهای بین ۶ تا ۱۳ می باشند و رایج ترین آنها بین سایزهای ۸ تا ۱۰ قرار دارند و پرمصرف ترین سایز از انگشترهای مردانه شماره ۹ می باشد. در صورتی که سایز انگشتر های خود را نمی دانید، می توانید با استفاده از روش هایی که در این مقاله بیان کردیم و همچنین سایزهای متداولی که در این بخش به آن اشاره کردیم، سایز انگشت خود را پیدا کنید.

به استفاده از این سایزهای متداول جهت اندازه گیری انگشت، اندازه گیری کور می گویند. در صورتی که قصد دارید برای فرد دیگری انگشتر را خریداری نمایید، حتماً سایز دقیق آن را جویا شوید و بهتر است از اطرافیان و افراد نزدیک وی سایز انگشتر را بپرسید.

یکی از انواع انگشترهایی که بین زنان و مردان مرسوم است، حلقه ازدواج می باشد. از قدیم الایام رسم بوده که افراد برای پیشنهاد ازدواج به یکدیگر حلقه هدیه می دادند و حلقه در دست چپ قرار می گیرد. چرا که دست راست نماد کار و فعالیت است و دست چپ نشان عشق و احساس می باشد.

انواع انگشتر متناسب با انگشت

در صورتی که بخواهید انگشتری خریداری نمایید باید ابتدا توجه کنید که آن را برای کدام انگشت خود استفاده خواهید نمود. به طور مثال اگر برای انگشت کوچک خود قصد خرید انگشتر را دارید، پیشنهاد می کنیم از انگشترهای بزرگ با مدل های پهن استفاده کنید تا جلوه و ظاهر زیباتری داشته باشد.

انگشتر های کوچکتر برای انگشتان وسط مناسب تر می باشند چرا که اگر بزرگتر باشند و طراحی آن به شکل شلوغ تر باشد فعالیت های روزانه شما را با مشکل مواجه می کند.

حلقه ازدواج که معمولاً در طراحی های ساده تر عرضه می شود، در دست چپ قرار می گیرد و معمولاً در انگشت دوم به دلیل تصوری که در میان افراد جامعه در خصوص رگ متصل این انگشت به قلب وجود دارد، قرار می گیرد.

اگر انگشترتان بزرگ و دارای طرح و نقش زیادی  است، توصیه می ‌شود آن را در انگشت اشاره یا شست قرار دهید.

 

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

سایز انگشتر زنانه

سایز انگشتر زنانه یک عدد است که نشان دهنده قطر داخلی انگشتر است. سایز انگشتر زنانه معمولاً با استفاده از یک نوار اندازه گیری تعیین می شود. سایز انگشتر زنانه ممکن است در کشورها و مناطق مختلف متفاوت باشد. برای مقایسه سایز انگشتر زنانه در کشورها و مناطق مختلف، شما می توانید از جدول زیر استفاده کنید:

کشور یا منطقه سایز انگشتر زنانه
ایران ۱۰ تا ۳۰
آمریکا ۳ تا ۱۳.۵
اروپا ۴۱ تا ۷۶
بریتانیا D تا Z+6
ژاپن ۱ تا ۳۰
چین ۶ تا ۳۳

 

راهنمای سایز انگشتر

برای اندازه گیری سایز انگشتر، شما می توانید از چند روش مختلف استفاده کنید. برخی از روشهای معمول عبارتند از:

استفاده از حلقه سایز انگشتر

شما میتوانید به طلا فروشی یا نقره فروشی ها مراجعه کنید تا به وسیله ابزار مخصوص (حلقه سایز انگشتر) سایز انگشت شما را برای انگشتر مشخص کنند.

استفاده از قطر انگشتر

شما می توانید با استفاده از سانتی متر ، قطر یکی از انگشترهای خود را که از قبل دارید اندازه گیری کنید و با استفاده از جدول تبدیل سایز، سایز انگشتر را مشخص کنید.

استفاده از دور انگشت

شما می توانید با استفاده از خط کش و یک نوار کاغذی یا پارچه ای و یا حتی نخ می توانید سایز انگشتر خود را بدست آورید. برای این کار لازم است نوار را دور انگشت بپیچید و طول آن را با خط کش یا سانتی متر بسنجید. سپس با استفاده از جدول تبدیل سایز.

استفاده از برگه تعیین سایز

شما میتوانید فایل PDF زیر را در برگه A4 پرینت کنید و یکی از انگشترهای خود را بر روی دایره های مخصوص تصویر قرار دهید. دقت کنید که قسمت داخلی بدنه انگشتر دقیقا دایره را پوشش دهد. سپس شماره دایره را به عنوان سایز خود در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید انگشتر

انگشتر می تواند یک زیورآلات زیبا و جذاب باشد که به شخصیت و استایل شما می افزاید. اما هنگام خرید انگشتر، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا خرید مناسب و مطلوبی داشته باشید. از جمله اینکه:

سایز انگشتر بسیار مهم است. شما باید انگشتری را بخرید که دقیقا بر روی انگشت شما مناسب باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک. اگر سایز انگشتر را نمی دانید، میتوانید به یک طلا فروشی یا نقره فروشی بروید و با استفاده از حلقه سایز انگشتر، سایز دقیق خود را بدست آورید.

عیار طلا نشان دهنده درصد طلا در ترکیب فلزات است. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است. علاوه بر قیمت، عیار طلا روی رنگ و جلا و مقاومت آن هم تأثیر دارد.

طرح و شکل انگشتر را باید با توجه به فرم دست و انگشت، سلامت پوست، رنگ پوست، لباس های خود، مناسبت های مختلف و البته سلیقه شخصی خود، انتخاب کنید.

 

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

 نکات پایانی

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت گالری طلای حسینی محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید اما با توجه به اینکه خرید انگشتر به نسبت سایر جواهرات کمی سخت تر است و باید سایز انگشت خود را داشته باشید لازم است نکات زیر را برای دانستن سایز انگشت خود در نظر بگیرید .

  • اگر رکاب انگشتر که انتخاب کرده‌ اید قطر زیادی دارد یک سال بزرگتر را انتخاب کنید.
  • سایز انگشت آن دستی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نیم سایز از دست دیگر بزرگتر است.
  • اگر برآمدگی بند انگشت شما از انتهای انگشت شما بزرگتر است سایز انگشتر را مطابق با آن قسمت برآمدگی دست خود انتخاب کنید.

عوامل موثر در تغییر سایز انگشت

سایز انگشت شما ممکن است به دلیل چندین عامل فیزیولوژیکی، زیست شناسی یا محیطی تغییر کند. برخی از این عوامل عبارتند از:

دما

دمای هوا و بدن شما می تواند روی قطر و محیط انگشتهای شما تأثیر داشته باشد. در هوای سرد، خونرسانی به انگشت ها کاهش پیدا میکند و باعث می شود انگشت ها کوچکتر و لاغرتر شوند. در هوای گرم، خون رسانی به انگشت ها افزایش پیدا می کند و باعث می شود انگشت ها بزرگتر و ورم دار باشند.

رطوبت

رطوبت هوا و بدن شما می تواند روی حالت پوست و بافت انگشت های شما تأثیر داشته باشد.

تغذیه

غذاهای نمکین، شور، تند یا نکات می توانند باعث احتباس آب و سدیم در بدن شما شده و منجر به تورم انگشت های شما گردند.

وزن

چاقی یا لاغری کل بدن شما ممکن است روی چاقی یا لاغری انگشت های دست شما هم تأثیر بگذارد.

هورمون

تغييرات هورمونی در بدن شما می تواند روی سایز انگشت شما تاثير داشته باشد.

حفظ و نگهداری انگشتر

انگشتر یک جواهر زیبا و با ارزش است که نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارد. برخی از کارهایی که میتوانید برای حفظ و نگهداری انگشتر خود انجام دهید عبارتاند از:

تمیز کردن انگشتر با روش های مناسب

بسته به جنس و نوع انگشتر، روشهای مختلفی برای تمیز کردن آن وجود دارد. بعضی از جواهرات مثل طلا، نقره، الماس یا فیروزه نیاز به تمیز کردن با آب گرم، صابون ملایم، برس نرم یا پارچه خشک دارند.

بعضی دیگر مثل زمرد، عقیق، یاقوت یا سنگ های مصنوعی نباید با آب گرم، صابون یا الکل تماس پیدا کنند و فقط با پارچه خشک تمیز شوند.

همچنین باید از استفاده از مواد شیمیایی، سفید کننده یا جوش شیرین برای تمیز کردن جواهرات خودداری کنید.

نگهداری انگشتر در جای مناسب

بعد از تمیز کردن انگشتر، باید آن را در جای خشک، تاریک و خنک نگه دارید. بهتر است از جعبه های جواهرات چوبی، پلاستیکی یا پارچه ای استفاده کنید و هر انگشتر را در قسمت جداگانه ای قرار دهید. این کار باعث محافظت از جواهرات از خط و خش، رطوبت، گرد و غبار و تغییر رنگ می شود.

همچنین باید از قرار دادن جواهرات در معرض نور خورشید، حرارت زیاد یا سرما خودداری کنید.

 

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

حفظ سایز مناسب انگشتر

سایز انگشت شما ممکن است به دلیل عوامل مختلف تغییر کند. بعضی از عوامل عبارتند از دما، رطوبت، تغذیه، وزن، هورمون و … برای حفظ سایز مناسب انگشتر، باید به عادات سالم تغذیه ای پایبند باشید و از مصرف غذاهای نمکین، شور، تند یا نکات خودداری کنید.

 

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 17 =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!