راهنمای خرید نقره

راهنمای خرید نقره

نقره یکی از فلزاتی است که بسیار محبوب می باشد و این محبوبیت هم به این دلیل است که از طلا قیمت پایین تری دارد و هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است و استفاده آن برای هیچ فردی ضرر خاصی نخواهد داشت و ما قرار است در این مقاله راهنمای خرید نقره شما باشیم.

 

راهنمای خرید نقره

عیار نقره

این مورد مهم ترین مورد در خرید نقره می باشد که باید به آن دقت ویژه ای داشت. نقره ای که در صنعت جواهر سازی استفاده می شود در حقیقت ترکیبی از فلز ها می باشد و به گونه ای می توان گفت آلیاژ می باشد و این آلیاژ معمولا ترکیب فلز های نقره با مس یا برنج می باشد.

نقره خود فلزی چکش خوار و انعطاف پذیر است . و در واقع از مس و دیگر فلزات برای استحکام جواهر تزئینی به همراه نقره استفاده می کنند و حال چیزی که مهم هست در خرید جواهر دارای نقره عدد حک شده روی آن است که عدد 999 نشان دهنده این است که جواهر ما به نقره خالص بودن نزدیک تر است.

کیفیت

در راهنمایی خرید نقره دیگر موردی که به شما گوش زد می کنیم که حواس شما به آن باشد این است که جواهر شما کیفیت بالایی داشته باشد یعنی این که اگر عدد حک شده برای جواهر شما عدد 925 باشد بهتر است چون نقره استرینگ است و بهترین برای جواهر سازی می باشد که دارای 5.92 درصد نقره می باشد و بقیه جواهر را دیگر فلزات تشکیل می دهند.

در راستای کیفیت برای راهنمایی خرید نقره دیگر مواردی که حائز اهمیت می باشند این است که جواهر شما شکسته و خراشیده نباشد و هم چنین اگر جواهر شما دارای قفل است حتما سالم بودن قفل آن را بررسی کنید.

اصل بودن یا اصل نبودن نقره

یکی از مواردی که در راهنمایی خرید نقره می توان به آن پرداخت در واقع اصل بودن یا اصل نبودن نقره ای که خریداری می کنیم است. خیلی سخت است که آن همه پول بدهیم اما نقره ای که خریداری کرده ایم اصل نباشد و در واقع سر ما کلاه رفته باشد. پس سعی کنید از مکان های مورد اعتماد خریداری کنید.

از مواردی که در اصل بودن یا نبودن نقره باید به آن پرداخت اول آن است که از یک آهنربا استفاده کنیم. در خرید نقره بهتر است آهن ربا همراهمان باشد وامتحان کنیم که آیا جواهر به آن ربا میچسبد یا خیر؟ اگر جواهر به آهنربا چسبید بدانید جواهر شما کیفیت مطلوبی ندارد.

در راهنمایی خرید نقره این نکته را هم گوش زد کنم که نقره باید یکدست و صاف و نرم باشد و همچنین اگر ما از پارچه روشن استفاده کنیم وروی جواهر مورد نظر کشیده شود و پارچه تیره شود یعنی نقره اصل است.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

برچسب‌ها:, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *