تفاوت نگین اتمی و برلیان چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

تفاوت نگین اتمی و برلیان چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

حتما تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده که برلیان را چگونه باید تشخیص داد؟ گاها بر روی طلا و جواهرات نگین هایی برای زیبایی استفاده می شود که یکی از با ارزش ترین آن ها برلیان است. اما اینکه چگونه باید تفاوت بین برلیان و نگین اتمی را تشخیص داد کاری بس دشوار است. در ادامه با ما همراه باشید.تفاوت نگین اتمی و برلیان چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

 

تفاوت نگین اتمی و برلیان چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

برلیان

برلیان در حقیقت نوع خاصی از تراش سنگ الماس است و بطور طبیعی یافت می شود. سنگ الماس نیز به دلیل ساختار منحصر به فرد زیبا و کمیابی که دارد، قیمت بالایی دارد.

این نگین درخشش بالایی دارد اما شفافیت کمتری نسبت به نگین های اتمی دارد و نور تیره تری را بازتاب می دهد.

فرق نگین اتمی و برلیان

توجه کنید که هر نگین و سنگی که روی طلا برای تزیین استفاده می شود، برلیان نیستند. اکثر آن ها نگین اتمی هستند که قیمت آنچنانی ندارند. برای تشخیص برلیان و سنگ اتمی چند مورد وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

بازتاب نور

بازتاب نوری که نگین برلیان در مقایسه با نگین های اتمی دارد بسیار کمتر است. و معمولا نور غیرشفافی به چشم می رسد. اما نگین های اتمی دارای نور شفافی است و طیف کاملی از رنگ های شفاف را بازتاب می دهد.

در هنگام خرید لازم است یک نگین اتمی یا برلیان همراه خود داشته باشید و آن را با نگینی که فروشنده در اختیارتان قرار می دهد، مقایسه کنید.

البته پیشنهاد می کنیم در مورد قیمت گذاری، خرید و حتی شناسایی سنگ‌های تزیینی، از افراد خبره و مورد اطمینان در این زمینه کمک بگیرید.

تشخیص نگین اتمی از برلیان

برای تشخیص نگین اتمی از برلیان راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

تست با آب

نگین برلیان به دلیل چگالی بالایی که دارند باید در هنگام قرار گرفتن در آب به زیر آب بروند. اما نگین اتمی یا غیر برلیان روی آب شناور می ماند.

تست با ذره بین

اکثر نگین های برلیان دارای زائده کوچکی به نام کربن هستند که با ذره بین قابل دیدن است. و می توانید به وسیله آن اصل بودن برلیان را تشخیص دهید. البته ناگفته نماند در بسیاری از مواقع تشخیص زائده کار سختی است و شاید یک فرد ناآشنا نتواند آن را شناسایی کند.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

  • ادمین - گالری حسینی
  • فروردین 21, 1401
  • 3 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!