چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟

چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟ از قدیم الایام طلا همواره یکی از گزینه‌های مورد تایید جهت سرمایه گذاری بوده است است حتی امروزه که روش های سرمایه گذاری جدیدی مانند بورس در دسترس است، همچنان جذابیت سرمایه گذاری در طلا از بین نرفته است. از طرفی به جهت اینکه در چند سال اخیر هیچ گونه سیر نزولی از قیمت طلا را شاهد نبوده ایم، بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری محسوب می شود. البته طلا جدای از اینکه یک فرصت سرمایه گذاری است، به عنوان گزینه ای مناسب جهت حفظ ارزش پول نیز می باشد. بنابراین پیشنهاد می شود همواره بخشی از سرمایه خود را به طلا تبدیل کنید تا در جریان نوسانات اقتصادی کشورمان ضرر زیادی را متحمل نشوید.

 

چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟

سود حاصل از طلا

اگر بخواهیم جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، را یک خانواده در نظر بگیریم کشور ما یا خانواده ما در صورتی قوی و قدرتمند است که از لحاظ اقتصادی در رتبه خوبی باشد. امروزه جدای از بحث تکنولوژی علم و صنعت و … ثروت یک کشور نشان دهنده پیشرفت و قدرت آن است. در واقع پول یک کشور زمانی ارزش دارد که در جریان داد و ستدها بتوان از آن استفاده کرد.

امروزه با توجه به تحریم های سیاسی و اقتصادی که بر کشورمان تحمیل شده است، پول کشور ما تقریباً از رده خارج محسوب می شود و ارزش بسیار پایینی در بازار جهانی دارد. بنابراین تنها پشتوانه در چنین شرایطی خرید طلا و سرمایه گذاری در آن می باشد.

انواع روش های سرمایه گذاری در طلا

روش های مختلفی جهت سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که یکی از معروفترین آن، خرید فیزیکی طلا است. از دیگر روش های سرمایه گذاری در طلا عبارتند از:

خرید فیزیکی طلا

در این روش تمامی افراد می توانند انواع مختلفی از طلا اعم از سکه، ربع سکه و … را خریداری نمایند. عیار طلایی که در بازار وجود دارد، معمولاً ۱۸ عیار است.

گواهی سپرده سکه  

نوع دیگری از سرمایه گذاری در طلا گواهی سپرده طلا است. به این صورت که با داشتن گواهی سپرده می توانید به طلافروشی مراجعه کنید و مطابق با سپرده ای که دارید، طلای مورد نظر خود را دریافت نماید. در واقع این گواهی سپرده نشان دهنده مالکیت شما خواهد بود.

صندوق سرمایه گذاری طلا

صندوق های سرمایه گذاری بر اساس میزان دارایی شان دسته بندی می شوند. این نوع صندوق ها ابزاری نوین هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می ‌دهند به جای خرید کالا، اوراق آن را خریداری کنند. در این صورت متحمل هزینه هایی همچون حمل و نقل، انبارداری و خسارت های ناشی از آن نمی شود.

سرمایه گذاری در کدام نوع طلا بهتر است؟

هر گرم طلا دارای نرخ مشخصی می باشد و با توجه به نوساناتی که در بازار طلا وجود دارد، قیمت آن به صورت روزانه تغییر می کند. معمولاً این تغییرات توسط کانال های معتبر اطلاع رسانی می گردد. در برخی از شرایط همچون افزایش تحریم ها ممکن است در یک روز چند بار تغییر در قیمت طلا ایجاد شود.
به طور کلی قیمت طلا به صورت جهانی تغییر می کند و عواملی که در کشور ما وجود دارند، در قیمت طلای داخلی تاثیر گذار هستند. اما بهترین روش سرمایه گذاری در طلا کدام است؟ یا اینکه چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟ چه نوع طلایی می تواند سود بیشتری به ما ارائه دهد؟

سرمایه گذاری در طلای دست دوم یا طلای زینتی؟

به جهت اینکه در خرید طلای دست دوم نیاز به پرداخت اجرت و مالیات ندارید، می توانید آن را با قیمت مناسب تری نسبت به طلای زینتی نو خریداری کنید. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در طلا را دارید، پیشنهاد ما از بین گزینه های طلای دست دوم و طلای زینتی نو، طلای دست دوم می باشد. البته در نظر داشته باشید که برای خرید طلای دست دوم سعی کنید از خرید انواعی از طلا که دارای سنگ و نگین زینتی هستند، خودداری نمایید. چرا که در هنگام فروش وزن سنگ و نگین از آن کم می شود.

چگونه از سرمایه گذاری در طلا سود کنیم؟

سرمایه گذاری در طلای زینتی یا سکه؟

این مسئله کاملا بستگی به هدف خودتان از خرید طلا دارد. در صورتی که بخواهید طلا را استفاده کنید و در کنار آن سرمایه خود را نیز حفظ کنید، پیشنهاد ما خرید طلای زینتی است. اما برخی افراد تمایل دارد طلا را خریده و از آن استفاده نکنند. در این روش خرید سکه یک انتخاب منطقی تر و با ریسک کمتری است. چرا که در هنگام فروش هزینه ای بابت اجرت از آن کم نمی شود.

سرمایه گذاری در طلای دست دوم یا طلای آب شده؟

طلای آب شده در واقع همان طلای ذوب شده است که اغلب از طلای شکسته و دست دوم ایجاد می شود. البته ناگفته نماند که طلاهای آب شده ممکن است دارای وزن و عیار مختلف باشد و شما که طلا شناس نیستید، نمی ‌توانید آن را تشخیص دهید. در این صورت ریسک تقلبی بودن آن بسیار زیاد است. بنابراین پیشنهاد ما خرید طلای دست دوم می باشد.

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!