طلای آب شده چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

طلای آب شده چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

طلای آب شده به طلایی گفته می شود. که یک بار طراحی و تولید شده، مصرف شده و دوباره آب شده است. هر قطعه طلایی قابلیت آب شدن را دارد. اگر طلاهای خود را به طلافروشی ببرید و بفروشید. آن را آب می کنند و به چرخه تولید برمی گردانند. یکی از رایج روش ‌های سرمایه گذاری در ایران خرید طلای آب شده است. این نوع طلاها به جهت اینکه کارمزدی بابت آن پرداخت نمی شود، سرمایه گذاری سودمندی است. و ضرری در آن ندارد. در این مقاله همراه ما باشید تا به سوال طلای آب شده چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟ پاسخ دهیم.

 

طلای آب شده چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

طلای آب شده چیست؟

همان طور که گفتیم طلای آب شده از ذوب کردن طلاهای استفاده شده به دست می آید. طلاهای شکسته شده و قدیمی را آب می کنند و مجددا ان را به چرخه تولید برمی گردانند. برای این کار طلافروشان طلاهای دست دوم را خریداری می کنند و برای آزمایش عیار آن به آزمایشگاه می فرستند. سپس آن را به شکل مفتول در می اورند و به هر مدل و طرحی که بخواهند تغییر می دهند. به طلاهای اب شده هیچگونه مالیاتی تعلق نمی گیرد.

مزایای خرید طلای آب شده

برای خرید طلا و جواهر شما صرفا هزینه وزن طلا را پرداخت نمی کنید. بلکه مبالغی تحت عنوان حق ضرب، اجرت ساخت و مالیات نیز از شما دریافت می شود. اما با خرید طلای آب شده این مبالغ را پرداخت نمی کنید. و صرفا هزینه وزن طلا به عهده شماست. زیرا روی آن طرح و مدلی شکل نگرفته که مستحق پرداخت دستمزد و سایر هزینه ها باشد.

طلای آب شده قیمت مناسب تری دارد و برای سرمایه گذاری مناسب تر است.

از دیگر مزایای طلای آب شده این است که به هر شکل و طرحی که بخواهید می توانید آن را درآورید. مثلا اگر طرح خاصی از جواهر مدنظرتان باشد که در طلافروشی ها نظیر آن را پیدا نمی کنید. می توانید طلای اب شده خود را به کارگاه طلاسازی بدهید. تا هرآنچه که مدنظرتان هست را تحویلتان دهند.

مزیت دیگر طلای آب شده فروش راحت آن است. طلای آب شده به عنوان مواد خام و اولیه کارگاه های طلاسازی است. به همین جهت می توان به راحتی آن را فروخت. البته فراموش نکنید که برای فروش طلا حتما نزد یک فرد امین و مطمئن بروید.

 

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!