ست حلقه نامزدی

ست حلقه نامزدی

یکی از مراحل مهم برای شروع زندگی مشترک یا همان ازدواج، انتخاب حلقه نامزدی است. حلقه نامزدی برای زوجین بسیار مهم است. چرا که آن حلقه به عنوان نشان تعهد و یک عمر زندگی است. معمولا برای اینکه حلقه های نامزدی را به عنوان نشان همدیگر بر انگشت شان بگذارند. آن را بصورت ست تهیه می‌کنند، یعنی ست حلقه نامزدی می‌خرند .

 

ست حلقه نامزدی

ست حلقه نامزدی

ست حلـقه نامزدی از دغدغه های مشترک هر زن و مردی است که در شرف ازدواج هستند.

در ادامه برای شما در مورد با چگونه ست کردن حلقه نامزدی و انواع ست حلـقه نامزدی صحبت می‌کنیم  با ما همراه باشید.

این خیلی خوب است که شما بتوانید وقت کافی برای انتخاب حلقه نامزدی و ست کردن آن با همسر آینده تان داشته باشید.

رسوم حلقه ازدواج

رسم خرید این حلقه ازدواج به این صورت است که خانواده عروس آن را برای داماد و خانواده داماد حلقه را برای عروس خود خریداری می کنند. البته حلقه ازدواج را نباید با نشانی که برای عروس تهیه می شود، اشتباه گرفت. انگشتری که به عنوان نشان برای عروس تهیه می شود، ظاهری متفاوت تر نسبت به حلقه دارد و ‌گاهی با نگینی بزرگ یا تراشی زیبا همراه می باشد.

اما حلقه ازدواج معمولا ظاهری ساده تر دارد و بدون هیچ گونه سنگ یا نگین می باشد یا نهایتاً با یک ردیف ظریف برلیان سوار شده طراحی می شود. حلقه های زنانه و مردانه نیز با هم تفاوت هایی دارند و گاها عروس و دامادهایی مایل به ست خریدن لقه ها نیستند. در برخی موارد خانم ها دوست دارند حلقه زرد خریداری کنند اما آقایان حلقه سفید را می پسندند. توجه داشته باشید حلقه های طلایی زنانه لزوماً گران قیمت تر از مدل مردانه نیستند. زیرا گاهی برعکس این امر اتفاق می افتد و وزن حلقه هایی که داماد انتخاب می کند سنگین تر می باشد.

تفاوت حلقه و انگشتر در چیست؟

بهتر است بدانید حلـقه با انگشتر فرق دارد. حلقه ساده و بسیار ظریف است حتی اگر در گرم های بالا باشد و تزئین آن می تواند نگین کاری های ظریف باشد و یا تک نگین های الماسی مانند که بر روی آن کار میشود ولی انگشتر شامل تمام انگشتر ها  از جمله انگشتر های کلفت و یا انگشترهایی که بر روی آنها تزئینات زیادی انجام شده است و شلوغ و تجملاتی است می‌شود.

نکات مهم در ست کردن حلقه نامزدی

در ست کردن حلـقه نامزدی چیزی که مهم است این است که هم مرد بتواند از آن استفاده کند و هم زن. زیرا اگر حلقه ای پر از نگین و تزئینات ظریف و زنانه باشد برای بعضی از مردان خوشایند نیست و آن را نمی ‌توانند به عنوان یک چیز همیشگی در انگشتانشان بپذیرند.

نکته مهم دیگر این است که اگر هزینه برای شما مهم نباشد و وقت کافی داشته باشید تا صرف خرید حلقه نامزدی بکنید می‌ توانید طراحی حلقه نامزدی را به یک طراح خبره بسپارید که با توجه به جزئیات بدون اینکه حلقه ای ساده را برای نامزدی هم انتخاب کنید برای شما حلقه های یونیک طراحی کند.

اینگونه حلقه هایی طراحی می شوند که هم طبق سلیقه مرد باشد وهم طبق سلیقه زن.

جنس حلقه

برای بعضی از مردان جنس طلا خوشایند نیست و برای بعضی از زنان هم نقره خوشایند نیست. در این صورت می توانید جنس پلاتینیوم را انتخاب کنید زیرا هم با ارزش تر از طلا است و نظیر آن هم کم است.

در کل خرید ست حلـقه نامزدی به عواملی چون بودجه، وقت، هم نظر بودن همسر و… بستگی دارد که اگر شما تمام این مراحل را سپری کنید، میتوانید برای خرید ست حلـقه نامزدی با خیال آسوده اقدام کنید.

انواع رنگ در ست حلقه نامزدی

بعضی از افراد برای ست کردن حلقه نامزدی خود بعد از انتخاب شکل مورد نظر به دنبال رنگ های خاصی از طلا  هستند. این افراد معمولاً طلای زرد یا سفید را نپسندیده و به دنبال رنگ های خاص برای ست کردن حلقه خود با همسر آینده شان هستند. این حساسیت در خانم ها معمولا زیاد است و بهتر است بدانید برای بعضی از آقایان هم مهم است که، انگشتری با رنگ تیره تر و یا خاص تر  از اطرافیان شان را داشته باشند.

شاید کمی تعجب کنید و با خود بگویید مگر طلا به جز رنگ زرد و سفید رنگ های دیگری هم دارد؟

باید بگویم بله

طلا را می توان در رنگ های بسیار جذاب برای فروش به مردم ارائه کرد.

در واقع طلا 8 رنگ متفاوت دارد.

به غیر از زرد و سفید، طلای خاکستری ، طلای رزگلد، طلای سبز، طلای سیاه، طلای آبی و طلای بنفش هم در بازار جواهر فروشی موجود است. این رنگ ها را می توانید با شکل مورد انتخابی خود به جواهرسازی ها سفارش دهید.

این را هم باید خاطرنشان کرد کسانی که قصد خرید طلا های رنگی و خاص را دارند اما نگران بودجه‌ای بیش از قیمت طلا هستند بگوییم که هیچ نگران نباشند زیرا رنگ طلا هیچ تاثیری در قیمت آن نداشته و همان قیمت اصلی طلا محاسبه می شود.

تفاوت ست حلقه ازدواج ست حلقه نامزدی

این تفاوت برای همه یکسان نیست اما باید بگوییم که یک فرق کلی بین حلقه های نامزدی و حلقه ازدواج وجود دارد.

حلقه نامزدی هنگامی که قصد پیشنهاد دادن به کسی را دارید باید هدیه بدهید اما حلقه ازدواج این گونه نیست.

حلقه ازدواج بعد از تمام شدن مراسم خواستگاری و در هنگام عقد بین عروس و داماد رد و بدل می شود در واقع حلقه ازدواج کادویی از زوجین به طرفین است. معمولاً هم حلقه نامزدی ساده تر از حلقه ازدواج و عروسی است.

 

ست حلقه نامزدی

حلقه نامزدی در کدام دست قرار می گیرد؟

حلقه ازدواج در دست چپ و در انگشت چهارم گذاشته می شود. البته این مسئله بی دلیل نیست. و در هر آیین و قومی دلیل خاصی دارد. مثلا یونانیان معتقد بودند.

که در این انگشت یک رگ خاص وجود دارد که مستقیم وارد قلب می‌ شود و به آن رگ عشق می ‌گفتند. بعضی دیگر از افراد بر این باورند که چون انگشت چهارم دست چپ تحرک زیادی ندارد، و عموما ثابت است بهتر است حلقه در این دست قرار بگیرد. چینی ‌ها هم فلسفه جالبی دارند و معتقدند اگر کف دست‌ ها را به هم بچسبانید، نمی ‌توانید درحالی‌ که بقیه انگشتان بهم وصل هستند انگشت چهارم را از هم جدا کنید و این به معنای عشق ابدی است. ایرانیان نیز بر این باورند که این حلقه نماد تعهد است و با تماشای این حلقه فرد به یاد همسر خود خواهد افتاد، حتی اگر مدت طولانی در کنار همدیگر نباشند.

انواع مدل ست حلقه نامزدی

حلقه نامزدی طرح دار

حلقه نامزدی نگین دار

حلقه های نامزدی مکمل

حلقه های نامزدی کلاسیک

حلقه های نامزدی به شکل برلیان سولیتر

حلقه های نامزدی عتیقه

ست حلقه های نامزدی خاص و تک

حلقه های نامزدی با سنگ های رنگی

جدیدترین مدل های حلقه ازدواج

اگر طرفدار سنگ های قیمتی و جواهرات لاکچری و پر زرق و برق هستید، پیشنهاد ما حلقه های ازدواج الماس نشان است. که در سال های اخیر بسیار طرفدار داشته است. هنگام خرید حلقه های نگین دار توجه کنید که نگین های آن از جنس جواهر و محکم باشند. قبل از رفتن به بازار برای خرید حلقه بهتر است نمونه و مدل حلقه ای که می پسندید را انتخاب کنید. یکی دیگر از موارد مهمی که در خرید این حلقه باید مد نظر داشته باشید، سایز حلقه نامزدی است. مسلما دوست ندارید در مراسم نامزدیتان، حلقه ای که به همسرتان هدیه می دهید، کوچک یا بزرگ باشد.

انواع حلقه های نامزدی و تنوع محصول

ظرافت و طرح ها و مدل های خاص و امروزی حلقه های ازدواج باعث شده تا انواع مختلف حلقه اعم از انگشتر نامزدی و حلقه های ازدواج تولید و به بازار ارائه شوند. بنابراین با هر سلیقه ای و با هر میزان بودجه ای که دارید، می توانید حلقه و انگشتر نامزدی خود را انتخاب و خریداری نمایید. و مخصوصا اینکه محدودیت خاصی نیز برای خرید حلقه از لحاظ عرف عمومی نخواهید داشت. به عبارتی مدل خاصی برای انواع حلقه های نامزدی و ازدواج درنظر گرفته نشده است. و هر نوع سلیقه ای می تواند حلقه ای مخصوص به خود را انتخاب و خریداری نماید.اما بسیاری از خانم ها علاقه دارند برای حلقه های نامزدی از نمونه‌های بسیار رمانتیک و یا دخترانه و ظریف استفاده کنند. تا حس ارزشمند بودن حلقه را در عین حال که ارزش مادی پایین تری دارد، به همسر خود نشان دهند. از جمله نمونه های رمانتیک حلقه های ازدواج می توان به حلقه های الماس، رزگلد و برلیان اشاره کرد.

 

 

ست حلقه نامزدی

حلقه رزگلد چگونه است؟

رزگلد نمونه ای از حلقه های ازدواج است که هاله ‌های صورتی رنگی را از خود به نمایش می ‌گذارد و در ترکیب با رنگ ‌‌های دیگر طلا نیز بسیار موفق عمل کرده است. ست حلقه نامزدی با طرح رزگلد و نگین الماس ‌تراش برلیان از جمله نمونه‌ های خاص و محبوب گالری طلای حسینی است که طرحی از یک تاج ظریف و خیره‌ کننده را به نمایش گذاشته است. هر چند میزان تراش الماس به کار رفته در حلقه ازدواج طرح رزگلد بسیار کوچک و ظریف است، اما بسیار زیبا و جذاب می باشد.

حلقه طرح قلب

اگر شما و همسرتان فردی برون گرا و گرم هستید، حلقه های طرح قلب ایده بسیار جذابی برایتان خواهد بود. طرح تاج و قلب جواهر با نگین الماس‌، طرحی پرنشاط و برون ‌گراست که در دستان شما می درخشد.

خرید حلقه در گالری طلای حسینی

گالری طلای حسینی انواع حلقه ها و جواهرات را با قیمتی مناسب و طراحی خاص و متنوع در اختیار شما می گذارد. این فروشگاه تمامی خدمات خود را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری ارائه می دهد. اولویت همیشه با مشتری است و اگر از خرید خود راضی نباشید، می توانید طلای خریداری شده را تعویض کنید.

 

 گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پانزده =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!