آیا خرید طلا ضرر دارد؟

آیا خرید طلا ضرر دارد؟

آیا خرید طلا ضرر دارد؟ طلا یکی از دارایی های ارزشمندی است که قرن ها برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش آن مورد توجه بوده است. تجربه نسل های قدیم نشان می دهد که قیمت طلا به طور کلی در حال افزایش بوده و در اکثر مواقع به عنوان سپری در برابر تورم مورد استفاده قرار می گیرد. البته همیشه هم به این صورت نیست. خرید طلا همیشه سودآور نیست. در این مطلب سعی خواهیم کرد به زبان ساده بگوییم چه زمانی خرید طلا سودآور است. برای این منظور عواملی که قیمت طلا به آن بستگی دارد را توضیح داده و روش های سرمایه گذاری در طلا را ارائه می دهیم.

 

آیا خرید طلا ضرر دارد؟

چگونه با طلا سرمایه گذاری کنیم؟

گروه های اول سرمایه گذار همواره سعی می کنند طلا بخرند و از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنند. برخی دیگر نیز علاقه مند به سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار طلا هستند.

بازار طلا به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه به سرعت واکنش نشان می دهد و به همین خاطر با نوسانات قیمتی زیادی مواجه می شود.

همین تغییرات موجب شده تا برخی از سرمایه گذاران بخواهند از این تغییرات در کوتاه مدت سود ببرند. البته این روش سرمایه گذاری پر ریسک تر از سرمایه گذاری بلند مدت در طلا می باشد.
اصولا دو روش برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد.

روش اول که به صورت مستقیم است خرید طلا و سکه در بازار است. این مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال، نگهداری طلا و سکه فیزیکی همیشه خطر سرقت را به همراه دارد. جعل نیز می تواند در فرآیند خرید رخ دهد. کارمزدها و هزینه های بالا برای خرید طلا یکی دیگر از مشکلات پیش روی آنهاست. اما مزیت آن نقدینگی بالا و سریع است.

راه دوم خرید طلا بهره مندی از صندوق سرمایه گذاری طلا می باشد. تجهیزات موجود در این صندوق ها با استفاده از کد بورسی قابل خرید است. به این صورت که مردم به صورت غیرمستقیم از ذخایر طلا خریداری می کنند.

این روش خرید طلا مزایا و معایبی دارد. امکان کلاهبرداری و سرقت در این روش وجود ندارد اما برای نقدینگی باید در ساعات کاری بورس فروخته شود و یکی دو روز طول می کشد تا پول به حساب شما برسد.

اما مفیدترین ویژگی، امکان سرمایه گذاری در طلا با مبالغ کم است. شما می توانید 500 هزار تومان طلا خرج کنید که فقط به صورت غیر مستقیم امکان پذیر است.

 

طلافروشی حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!