طلای بدون اجرت

طلای بدون اجرت

منظور از طلای بدون اجرت همان طلایی است. که قبلا توسط افراد استفاده شده و اجرت آن پرداخت شده است. اجرت طلا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند روی افزایش و کاهش قیمت طلا تاثیر بگذارد. اما طلای دست دوم نیز می تواند موقعیت خوبی برای برخی از خریداران طلا باشد. با توجه به بدون اجرت بودن طلا آن می تواند برای سرمایه گذاری روی آن حساب کرد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

 

طلای بدون اجرت

طلای بدون اجرت چیست و نحوه محاسبه آن چگونه است ؟

همان گونه پیش تر اشاره کردیم. طـلای بدون اجـرت به طلای دست دوم گفته می شود. که برخی از طلافروشان سنتی طلای دست دوم را خریداری کرده و بعد ترمیم آن را به فروش می رسانند. و افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری دارند می توانند با خرید طلای بدون اجرت سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند. حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که فروش طلای دست دوم برای طلا فروشان چه سودی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که طلا فروشان هنگام خرید اینگونه طلا در واقع فقط پول طلایی که در آن محصول به کار رفته را می دهند. و هیچ گونه مبلغی برای طراحی آن نمی پردازند.بنابراین طلایی که برای فروش گذاشته می شود بدون هزینه ساخت و طراحی می باشد .

اجرت طلا چیست

اجرت طلا در واقع دستمزدی است که به طراح و سازنده طلا پرداخت می شود. البته این گزینه صرفاً در طلاهای نو وجود دارد و در طلای دست دوم اجرتی برای سازنده در نظر گرفته نمی شود. چرا که در هنگام فروش آن برای اولین بار اجرت طراح پرداخت شده است. به همین جهت است که به طلای دست دوم طلای بدون اجرت نیز گفته می شود.

طبیعی است که هنگام خرید یک قطعه طلا مانند هر وسیله دیگری علاوه بر قیمت آن محصول، مبلغی را به عنوان مازاد باید به فروشنده پرداخت کنیم که شامل سود فروشنده مالیات و اجرت تولید کننده می باشد. در صورتی که همه اینها را در کنار هم جمع کنیم، در خرید طلا حدود ۳۰ درصد بیشتر از وزن خالص طلا باید به فروشنده پرداخت کنیم. در این صورت اگر کسی قصد سرمایه گذاری با طلا را داشته باشد، خرید طلای نو در واقع یک ضرر بزرگ محسوب می شود. اما در خرید طلای دست دوم این ۳۰ درصد از مبلغ کل طلا کم می شود و هیچ گونه ضرری متوجه خریدار نخواهد شد.

اجرت طلا چند درصد است

اجرت طلا به دو شکل محاسبه می شود یا درصدی از طلا را به عنوان اجرت در نظر می‌گیرند یا یک مبلغ ثابتی را برای تولید کننده محاسبه می نمایند. در صورتی که اجرت به صورت درصدی باشد، مطابق با قانون نباید بیشتر از ۲۱ درصد محاسبه گردد. اما در صورتی که قیمت ثابتی برای اجرت در نظر گرفته شود، معیار و فاکتور خاصی ندارد و متناسب با ظریف کاری و طراحی خاصی که آن قطعه طلا دارد، باید اجرتی برای آن در نظر گرفت.

در صورتی که قصد خرید طلا را دارید، حتماً نحوه محاسبه اجرت آن را از فروشنده بپرسید. در این صورت فروشنده متوجه می ‌شود که شما از مبلغ اجرت سر در می آورید و چیزی اضافه بر اجرت دریافت نمی کند.

نکته مهمی که در خصوص اجرت طلا باید در نظر گرفته شود این است که سنگین تر بودن طلا ربطی به بالاتر بودن اجرت آن ندارد. بلکه برعکس در بسیاری از مواقع سبکتر بودن طلا به جهت ظرافت کاری بیشتری که دارد، اجرت بیشتری را نیز می طلبد.

اما به طور کلی النگو در میان دیگر انواع مصنوعات طلا کمترین میزان اجرت را دارد و بعد از آن دستبند در رتبه دوم و گردنبند در رتبه سوم قرار می گیرد. میزان درصد اجرت طلا نیز بر اساس نوع محصول متغیر است به طور مثال برای النگو 3 تا 8 درصد اجرت در نظر می ‌گیرند برای انگشتر 3 تا 15 درصد دستبند النگویی 6 تا 12 درصد و …

مزایای خرید طلا بدون اجرت

طلاهای دست دوم و بدون اجرت مزایای زیادی دارند که با دانستن آن هر فردی ترغیب به خرید آن می شود. در اینجا چند مورد از مزایای خرید طلای بدون اجرت را بیان می کنیم:

ارزان تر بودن طلای دست دوم نسبت به طلای نو

عدم پرداخت دستمزد برای طراحی و ساخت طلا

سودآوری طلای دست دوم

استفاده از آن برای سرمایه گذاری

فروش طلای بدون اجرت قانونی است ؟

در مواردی که بیم تقلبی یا مشکل دار بودن طلا می رود توصیه می شود آن را خریداری نکنید. برخی از این طلاهای دست دوم غیراستاندارد بوده و صحت و سلامت آن مورد تائید نمی باشد. در برخی از موارد حتی این طلاها عیار پایین و تقلبی بوده است. البته طلای دست دومی که استاندارد باشد نیز وجود دارد ولی بدین معنا نیست که جای هیچ گونه نگرانی نباشد. زیرا ممکن است با چالش هایی چون کد جعلی و استاندارد حک شده بسیار قدیمی و همچنین مصنوع فلزی یا طلا آبکاری شده باشد.

 

طلای بدون اجرت

تفاوت طلای دست نو با دست دوم ؟

تفاوت طلای نو با دست دوم در نداشتن اجرت است. طـلای دست دوم بسیار ارزان تر از نو است در این نوع طـلا اجـرتی برای ساخت و طراحی آن نمی پردازیم. در حالیکه طـلای نو هزینه اجرت و طراحی دارد وعلاوه بر این موارد با اضافه شدن مالیات  قیمت بالایی نیز خواهد داشت. بنابراین می توان نتیجه گرفت خرید طلای دست دوم به نفع خریدار بوده و برای افرادی که بودجه کمی دارند می تواند گزینه مناسبی باشد.

نحوه محاسبه طلای دست دوم

نحوه محاسبه طلای دست دو با طلای نو کاملا متفاوت است. و اطلاع از این مسئله اهمیت زیادی دارد. تا طلافروشان نتوانند مطابق با طلای نو آن را محاسبه کنند. برای محاسبه طلای دست دوم لازم است ابتدا قیمت طلا 18 عیار به مقدار گرم محاسبه شود. عیار طلا ضربدر وزن طلای مدنظر شما می ‌شود و سپس حاصل به دست آمده با 7 درصد سود فروشنده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده جمع می ‌شود.

به طور کلی فرمول محاسبه طلای دست دوم به صورت زیر می ‌باشد:

(9%  مالیات بر ارزش افزوده + 7% سود طلا فروش) + (قیمت هر گرم طلا × وزن طلا)

نکات مورد توجه برای خرید طلا دست دوم

قصد و نیت خریدار از خرید طلا دست دوم و بدون اجرت قطعا پرداخت هزینه ای ارزان تر است. بنابراین برای خرید طلا دست دوم حتما باید مواردی را در نظر بگیرید تا فروشنده نتواند طلا را با قیمتی بالاتر به شما بفروشد. این نکات عبارتند از:

خرید طلا از مکانی معتبر و فردی مطمئن

وجود کد روی طلا و همچنین مطابقت آن با کد روی فاکتور

اطمینان از عیار طلا

سود فروشنده بیشتر از حد معمول نباشد

طلا فاکتور داشته باشد

معایب خرید طلا بدون کارمزد

هر محصولی علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که مواردی از آن را اینجا بیان می کنیم:

طلاهای بدون اجرت معمولا دست دوم و قدیمی هستند.

درخشندگی و جلای طلای نو را ندارد و به عبارتی کدرتر از طلای نو به نظر می آید.

امکان تقلبی بودن طلا بسیار زیاد است.

 

طلای بدون اجرت

خرید طلای بدون اجرت به صورت آنلاین

امروزه اکثر افراد خریدهای خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می دهند تا هم وقت بیهوده برای آن هدر ندهند و هم مشکلات ناشی از بیرون رفتن از خانه را نداشته باشند. و تنها با یک کلیک ساده همه نیازهای خود را برطرف می کنند. طلا نیز یکی از مواردی است که به راحتی می توان به صورت آنلاین آن را خریداری کرد. در فرآیند خرید طلا قیمت ها با جزئیات کامل نشان داده می شوند و شما کاملا در جریان آن خواهید بود.

آیا فروش طلای بدون اجرت غیرقانونی است؟

مطابق با قانون های جدیدی که در خصوص طلا و متعلقات آن وضع شده است، و صحبت هاب رئیس اتحادیه طلا و جواهرات خرید و فروش طلای دست دوم قانونی نیست و باید آب شوند و از نو تولید شوند. این قانون در جهت این است که بسیاری از افراد طلاهایی با عیار پایین را بجای طلای 18 عیار می ‌فروشند که همین امر باعث تضرر به بسیاری از افراد شده است. زیرا طلای بدون اجرت و دست دوم با معیارهای سنجش اتحادیه طلا و قیمت جهانی آن مطابقت ندارد. و از طرفی امکان کلاهبرداری در این نوع خرید و فروش بسیار بالاست.

خرید سکه دست دوم

سکه های دست دوم معمولا بدون اجرت هستند و در هنگام خرید و فروش اجرتی از آن کم نمی شود. همانطور که می دانید سکه یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری است که به قدرت نقدینگی بسیار بالایی دارد. اگر قصد سرمایه گذاری به بهترین نحو را دارید، خرید سکه دست دوم را پیشنهاد می کنیم.

 

طلای بدون اجرت

چرا طلای بدون اجرت بخریم ؟

تمامی افرادی که قصد خرید طلا را به هر دلیلی دارند، عوامل مختلفی در تصمیم آن ها تاثیرگذار است به این صورت که اگر قصد خرید طلا صرفاً برای سرمایه گذاری را دارند، اقدام به خرید طلا با اجرت پایین می نمایند. از دیگر مواردی که در خرید طلا تاثیر گذار است عبارت است از بودجه و توان مالی فرد، سلیقه شخصی، دلیل خرید طلا و …

هر یک از این عوامل به تنهایی ممکن است فرد را تشویق به خرید طلای کم اجرت یا بدون اجرت نماید.  طبیعی است که هر آنچه مبلغ کمتری برای اجرت طلا پرداخت نمایید، هنگام فروش آن سود بیشتری خواهید نمود.

امروزه طلاهایی با طراحی های ساده و یا به اصطلاح مینیمال تولید شده اند که فرایند ساخت آن به صورت لیزری می باشد بنابراین هزینه طراحی کمتری دارند و اجرت آن پایین تر خواهد بود.

چه نوع طلای کم اجرتی برای سرمایه گذاری مناسبتر است؟

حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چه نوع طلایی هرچند کم اجرت خریداری نمایید سرمایه گذاری بتوان روی آن حساب کرد؟ بهترین نوع طلای کم اجرت یا بدون اجرت، گردنبند یا دستبند است. یا به طور کلی زنجیرهایی که در طرح های مردانه و زنانه به فروش می رسند. البته توجه داشته باشید طلای بدون اجرت با طلای کم اجرت متفاوت است و اگر قصد سرمایه گذاری دارید، صرفاً طلای بدون اجرت خریداری نمایید. چرا که برخی از طلاهای نویی که با دستگاه های لیزری تولید می شوند، دارای اجرت کمی هستند.

چگونه با  پرداخت کمترین مبلغ طلای بدون اجرت خریداری نماییم؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم یکی از راه های خرید طلای بدون اجرت و پرداخت نکردن کارمزد طلاهای دست دوم هستند.  به این صورت که هزینه های آن کاهش پیدا می کند و صرفاً پول وزن طلایی که خریداری می نماید را پرداخت می کنید. البته خرید طلای دست دوم نیز روش هایی دارد که ممکن است اگر طلا شناس نباشید سرتان کلاه برود.

برخی مواقع نیز دوستان و آشنایانتان قصد فروش طلای خود را دارند که در این صورت بهترین گزینه  برای خرید طلا را پیش رو دارید. یعنی صرفاً هزینه‌ای که پرداخت می کنید وزن طلا است و هیچگونه سودی به فروشنده نیز نمی دهید.

طلا های آب شده نیز از دیگر موارد طلاهای بدون کارمزد محسوب می شود به این صورت که قطعه های شکسته طلا ذوب می شوند و به شکل سیم مفتول در می آیند.

البته خرید این نوع طلا را پیشنهاد نمی کنیم چرا که نمی توان عیار طلا های آب شده را سنجید. به عبارتی دیگر ممکن است ناخالصی هایی در طلای آب شده وجود داشته باشد و موجب ضرر به خریدار شود.

تجربه خرید آنلاین طلا

قطعا اگر تجربه خرید آنلاین طلا را داشته اید قبل از رسیدن جنس نگرانی هایی از بابت کیفیت، محاسبه دقیق، اصل بودن و… را داشته اید اما این نگرانی ها زمانی به جاست که از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خرید نکرده باشید. فروشگاه اینترنتی طلای حسینی یکی از معتبرترین و باسابقه ترین گالری های طلافروشی است که بهترین و زیباترین طلا‌ها را با طراحی مدرن و امروزی در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون هیچ دغدغه ‌ای و با پایین ترین قیمت می توانید از آن طلا خریداری کنید.

تفاوتی ندارد در کدام شهر و استان ساکن هستید به راحتی و در خانه یا محل کار خود می توانید کالای موردنظر را خریداری نمایید.

همچنین می ‌توانید طرح و مدل مدنظر خود را سفارش دهید تا مطابق با آن برایتان تولید کنیم.

طلای بدون اجرت در گالری طلای حسینی

با توجه به مدیریت درست و سیاست های در نظر گرفته برای گالری طلای حسینی، این مجموعه همواره درصدد ارائه محصولی باکیفیت و قیمت مناسب و دستمزدی منصفانه نسبت به سایر رقبای خود است. بنابراین در این گالری هر فردی با هر شرایط مالی می تواند طلا خریداری نماید. یکی از آن موارد نیز طلای دست دوم است که با توجه به نداشتن دستمزد جزو محصولات ارزان تر در این گالری قرار می گیرد.

طلای بدون اجرت چگونه تشخیص داده می شود؟

همانطور که گفتیم، طلای بدون اجرت یا طلای دست دوم، نوعی طلا است که موقع خرید، هزینه ساخت و مالیات آن از خریدار گرفته نمی شود. این نوع طلا معمولا برای سرمایه گذاری یا پس انداز مورد استفاده قرار می گیرد. برای تشخیص طلای بدون اجرت، برخی از روش هایی که می توانید به کار ببرید، عبارتند از:

بررسی فاکتور طلا

فاکتور طلا یک سند معتبر است که باید تمام مشخصات طلا و طلافروشی را در خود داشته باشد. در فاکتور طلای بدون اجرت، باید قیمت روز طلا، عیار طلا، وزن طلا و سود فروشنده درج شده باشد. اما هزینه ساخت و مالیات بر ارزش افزوده حذف شده باشند.

بررسی علامت طلا

علامت طلا یک نشان است که بر روی طلا حک شده است و نشان دهنده عیار و کیفیت آن می باشد. علامت طلای بدون اجرت معمولا عدد 750 یا 18 است که نشان دهنده طلای 18 عیاری است. اگر علامت طلا را نمی توانید ببینید یا عدد دیگری را مشاهده می کنید، ممکن است طلا تقلبی یا با عیار پایین تر باشد.

بررسی وزن طلا

وزن طلا یکی از عوامل مهمی است که برای تشخیص طلای بدون اجرت باید به آن توجه کنید. طلای بدون اجرت باید با وزن طلای نو برابر باشد. اگر طلای بدون اجرت سبک تر از طلای نو باشد، ممکن است طلا با مواد دیگری مخلوط شده باشد. برای بررسی وزن طلا، می توانید از ترازوی دقیق یا دستگاه آزمودن فراصوت استفاده کنید.

بررسی رنگ طلا

رنگ طلا یکی دیگر از عواملی است که برای تشخیص طلای بدون اجرت می توانید به آن توجه کنید. طلای بدون اجرت باید رنگ زرد روشن و درخشان داشته باشد. اگر رنگ طلا کدر، تیره، مات یا پر رنگ باشد، ممکن است طلا با مواد دیگری مخلوط شده باشد یا آبکاری شده باشد.

برای بررسی رنگ طلا، می توانید از دستگاه آزمودن اشعه ایکس استفاده کنید.

طلای بدون اجرت چه تفاوتی با طلای نو دارد؟

طلای نو، نوعی طلا است که موقع خرید، هزینه ساخت و مالیات آن را نیز باید پرداخت کنید. این نوع طلا معمولا برای استفاده شخصی یا زینتی مورد تقاضا قرار می گیرد. به طور کلی برخی از تفاوت های طلای بدون اجرت و طلای نو عبارتند از:

قیمت

طلای بدون اجرت به دلیل حذف هزینه ساخت و مالیات، قیمت پایین تری نسبت به طلای نو دارد.

طرح

طلای بدون اجرت معمولا طرح های قدیمی و ساده دارد و تنوع آن کمتر از طلای نو است. طلای نو معمولا طرح های جدید و متنوع دارد و با سلیقه و روند مد روز هماهنگ است.

کیفیت

طلای بدون اجرت ممکن است کیفیت پایین تری نسبت به طلای نو داشته باشد. این به این دلیل است که طلای بدون اجرت ممکن است با مواد دیگری مخلوط شده یا آبکاری شده باشد. طلای نو معمولا خالص تر و درخشان تر از طلای بدون اجرت است.

سرمایه گذاری

طلای بدون اجرت گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری است. این به این دلیل است که طلای بدون اجرت ارزش خود را بیشتر حفظ می کند و در صورت فروش، سود بیشتری را به دست می آورد. طلای نو معمولا گزینه مناسب تری برای استفاده شخصی یا زینتی است.

 

گالری حسینی

بورس انواع طلا،نقره و ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!